Jumaat, 13 November 2009

All AbouT AhmaD SyaFiQ (Schooling TiME)

AHMAD SYAFIQ BIN SULAIMAN..Lahir pada 26 April 1989 di Hospital Batu Pahat..Anak pertama dari 2 adik beradik..Sejak aku lahir aku duduk kat Kem Batalion 6 PPH (sekarang PGA) Bakri, Muar, Johor..Love to play DOTA, karaoke, tengok wayang, hang out with frenzz, shopping of course and try to find new gadget..haha..Suka makan asam pedas n minum teh o ais..Seorang yang suka ketawa, gila-gila, selalu mengalah, tak suka marah orang, suka pendam rasa, pemalu nak luahkan isi hati, suka buat keje last minit, benci exam..haha !!..Zaman kanak-kanak yang penuh dengan gula-gula, main selipar tiga, lumpur, guli..Memang seronok gila tahap gaban..hahaha !!..Asal gi kedai je aku akan suh abah aku beli gula-gula..haha !!..Duduk kat berek memang best..Tiap-tiap ari ade projek ngan member-member..Tangkap ikan keli kat parit..Panjat pokok belimbing..Siap tido lagi kat atas tue..Nasib bek tak jatuh..ahahah..Tapi masa tue abah memang garang gak..Asal dengar motor honda petak dia dengan serta-merta aku panggil adik aku berlari balik rumah..Kalau tak..Tali pinggang kat bontot kitorang..haha !!..Time tadika pun best gak..Mula-mula aku takut gile nk masuk..Sampai aku nak nangis pn ade..hahaha !!..Nasib bek cikgu tadika aku pandai pujuk..Lau tak silap aku nama dia Cikgu Adah..Lawa gak..haha !!..Bila da kamcing ngan dak-dak kelas..Kitorang pun wat la projek..Pernah skali kitorang gayut pakai tiang bendera stail TARZAN..haha..Memang best !!..Skali kantoi lak ngan cikgu..Abesume kene marah..Padan muka kitorang..

Kenangan gila masa tadika dulu..Lepas tadika aku masuk darjah 1 Hijau kat Sekolah Pt. Zin..Sebelah pagar jee..Dulu sekolah tu memang kekurangan bangunan sampai kene buat dua sesi..Sesi pagi ngan petang..Aku dapat sesi petang..Sbelah pagi plak aku skolah agama kat bangunan sekolah kebangsaan..Aku bernasib bek aku tergolong dalam kelas yang budaknya pandai-pandai (time tue la)..Dan hari yang paling aku takut dalam tiap-tiap tahun adalah hari ambil REPORT CARD..Kira kad keputusan peperiksaan setengah tahun..Memang aku fobia selama aku skolah..Confirm kene bebel punye..hahaha !!..Bese la dak kecik..Malas nak tengok buku..Darjah 6 plak merupakan tahun yang best..Ye la..Cikgu-cikgu sume da kenal kira kamcing abes la..Dan masa tue aku jadi pustakawan..haha !!..Cikgu aku la masukkan nama aku jadi pustakawan..Tapi amanah tetap amanah..Bila orang da percayakan kita maka itulah masanya kita buktikan ape yang dia fikirkan..Dan buat pertama kalinya result UPSR memang aku tak jangka..5 tahun aku belajar main-main tapi leh kalahkan member aku yang kate gempak dia pandai sgt..haha !!..4A 1B cukup baik la tue..Family aku pun happy giler aku dapat keputusan camtue..Lepas aku abes darjah 6 family aku decide nak duduk rumah sendiri kat sg. abong..Masa tue da la aku tengah dalam pantang sunat..Sakit wooo lau nk gerak sana gerak sini..Tapi nasib bek cepat sembuh..Memang terasa sedey laa sebab nak tinggalkan member-member..Tue Jelah SeTaKat Nie..HaHa !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan